3 december 2018

Oliebollenactie

7500 oliebollen!

Op zaterdag 3 december was het zover. De activiteitencommissie van ons koor had de eerste activiteit georganiseerd, een oliebollenactie. Enkele weken ervoor waren de leden druk bezig geweest met de verkoop van oliebollen en dat met succes, want er waren 6500 oliebollen verkocht.

Wat klein begon...

Vrijdagavond 2 december waren Peter van de Brink en zijn vrouw nog druk bezig met bolletjes smeren voor de bakkers. 's Morgens 5.00 uur was Cor Schreuder al druk met het beslag en een uur later werden de eerste oliebollen gebakken. Om 11.00 uur waren de eerste 4500 oliebollen een feit, maar ondertussen waren er al een paar honderd verdwenen die niet op de verkooplijsten stonden. De omgeving had ook lucht gekregen van de actie en ook leden die gingen bezorgen namen er meer mee dan verkocht. Na beraad besloot de commissie voor de 7500 oliebollen te gaan. 's Middags 15.00 waren er 7400 verkocht en de laatste 100 verdwenen die avond ook.

Gezellig en geslaagd

Voor de bezorgers was het mogelijk om heerlijke warme chocolade of koffie te drinken met uiteraard een oliebol erbij. We kijken terug op een gezellige en geslaagde dag! We willen alle verkopers/bezorgers en bakkers danken voor hun inzet. Bijzondere dank aan Cor Schreuder die deze dag het benodigde materiaal en heerlijke beslag gemaakt heeft en aan Peter van de Brink die zijn bedrijfspand ter beschikking stelde!