zing mee of koop een cd

2 december 2017

Oliebollen 2017

Wordt het 10.000?

Zaterdagmorgen 2 december om 6.00 uur kwamen de eerste koorleden bij lasbedrijf Van de Brink in Uddel binnen voor de tweede oliebollenactie. Bij bakkerij Schreuder in Uddel werd ondertussen het eerste beslag klaargemaakt. In de voorverkoop stond de teller ondertussen op ruim 8.000 oliebollen. Toch moest er die dag meer gebakken worden. Een paar weken ervoor had de dirigent namelijk beloofd dat bij het verkopen van meer dan 10.000 oliebollen een traktatie zou volgen en dat moest gehaald worden!

Bijvullen, bakken, inpakken en afhalen:
50 oliebollen per minuut

De voorbereidingen voor dit hoge aantal waren getroffen, want de machine voor het bakken van 50 oliebollen per minuut stond al geinstalleerd. Met dank aan bakker Schreuder werd om 7.00 gestart met bakken. Eerst even inleren en afstellen, maar daarna liep het op wat stroomstoringen na vlekkeloos. De verschillende teams waren goed op elkaar afgestemd, het beslag halen, machine bijvullen, bakken, inpakken en afhalen liep allemaal goed in elkaar over en daarnaast was er genoeg tijd voor gezelligheid en de inwendige mens.

Gehaald!

Om 13.00 uur was het aantal van 10.000 ruim gehaald en moesten er nog maar een paar honderd verkocht worden. Twee koorleden reden rond om deze aan de man te brengen en er werden nog wat telefoontje gedaan om de laatste dozen te verkopen. Het eindresultaat was dat er 10.200 verkocht waren! Onze dank gaat uit naar bakkerij Schreuder, Peter van de Brink (die zijn pand weer ter beschikking stelde), verkopers, bakkers, bezorgers en alle anderen die een steentje bijgedragen hebben! Een bijzonder prestatie was die van Peter Kok, een van onze koorleden. Hij verkocht meer dan 1.200 oliebollen, hartelijk dank voor je inzet, Peter!